Projektinė veikla

KULTŪRINIS PAVELDAS PER SKAITMENINES PATIRTIS

VIDEO

Šiandien daug kalbame apie kultūrą, identitetą, vertybes ir savo krašto pažinimą. Kiekviena šalis turi nepaprastai turtingą kultūrinį palikimą, svarbų ir artimą, metai iš metų perduodamą kartoms. 
Kol jaunas žmogus, jis geria į save tai, kas vėliau tampa kiekvieno savastimi, asmenine vertybe. Ir tai vyksta kiekviename pasaulio kampelyje! 
Vieniems keistai skambantys muzikos garsai yra gražiausia muzika kito ausiai, vieniems duona ir druska yra simboliu tapęs derinys, kitiems tai tik kasdienis maistas. 
Ar būtina pažinti tai, kas tau nėra artima? Ar reikia bandyti suprasti tai, ko nesi patyręs ar išbandęs? Turbūt, kad tai yra svarbu. Svarbu todėl, kad suprastume, kokias vertybes puoselėja ne tik mūsų kraštas, bet ir visas pasaulis. Ir suprastume, kad esminės vertybės mažai kuo skiriasi.
Ramučių gimnazistai pasinėrė į kultūrinį pažinimą jau 2020 metų rudenį, kai pirmą kartą susitikome aptarti dvejus metus truksiančias Erasmus+ veiklas. Šešios šalys – Italija, Ispanija, Portugalija, Turkija, Estija ir Lietuva – pasileido į pažintinį kultūrinį turą! Erasmus+ projektas „Skaitmeninis kultūrinis paveldas XXI amžiaus įgūdžių kontekste” apjungė šešių šalių dalyvius, suteikdamas galimybę pasidalinti savo kraštui būdinga kultūrine savastimi naudojant skaitmenines priemones. 
Argi galima dar ką nors naujo sukurti, kai gausu profesionalios medžiagos!? Įsitikinome, kad galima! Galima sukurti tai, ką mato, jaučia ir žino mokiniai, jų šeimos nariai, jų seneliai ir netgi proseneliai! O jie žino daug! 
Neleidome liūdesiui apgaubti projekto dalyvių dėl pandemijos sukurtų barjerų iš arčiau pažinti ir pabūti kultūrinėje erdvėje šalies, kurioje turėjo vykti mobilumai, tad visas veiklas perkėlėme į virtualią erdvę. Pirmasis virtualus susitikimas vyko Portugalijoje sausio 18-20 dienomis. Antrasis susitikimas vyko Estijoje kovo 17-19 dienomis, o trečiasis susitikimas vyko Lietuvoje balandžio 26-28 dienomis. 
Visi susitikimai turėjo panašų veiklų išdėstymą, tačiau kultūrinės veiklos buvo skirtingos. Visų pirma mokiniai supažindindavo su savo krašto apylinkėmis, virtualiai pavedžiodavo po savo ugdymo įstaigą pristatydami ugdymosi aplinką ir veiklas. Dar pirmomis susitikimo dienomis grupėse mokėmės projekto partnerių kalbos, kai mokiniai, tapę mokytojais, mokė partnerius elementarių frazių savo kalba. Labai smagu bent trumpam gebėti portugališkai ir estiškai prisistatyti ir trumpai papasakoti apie save  . Tradiciškai mokiniai namie gamindavo savo kraštui būdingus patiekalus filmuodami visą gaminimo procesą. Kultūrinėms veikloms pasiruošti ir pristatyti visų šalių parneriai ieškojo ir rado unikalių būdų! 
Mokiniai „pajungė“ savo artimuosius, senelius ir gimines pasidalinti patirtimi, papasakoti apie savo vaikystę, pomėgius, tradicinį gyvenimo būdą, žaistus žaidimus, puoselėtas šeimos tradicijas ir kt. Ir visa tai mokiniai paruošė originaliai filmuodami, ruošdami vertimus, subtitrus, muzikuodami, šokdami, dainuodami, piešdami, siūdami ir kt. Mokiniai dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse naudodami virtualias platformas, kurdami tradicinius gyvenamuosius namus, kurdami žaislų istorijas, šokdami tradicinius šokius. 
Lietuvaičiai didžiuodamiesi mokė lietuvių kalbos, pristatydami jos tolimą ir garbingą kilmę (nepaprastas jausmas girdėti tiek užsieniečių, trumpai pristatančių save ir savo pomėgius lietuviškai! Žinoma, virėme cepelinus, ragavome burokėlių sriubą ir šaltibarščius virtualiai (gerai, kad pristatymas sutapo su pietų pertrauka  ). Visų šalių dalyviai pristatė savo šaliai, regionui, kraštui būdingą tradicinę muziką, dainas, šokius ir rūbus. Kūrybinių dirbtuvių metu nuo šokių siūbavo grindys skirtinguose pasaulio kampeliuose! 
Virtualus mobilumas Lietuvoje užsibaigė su gilia emocija. Iš kurgi tai emocijai rastis nuotoliu, kai pirmadienį visi susitikę stebeilijome į 55 veidus? Būtent bendravimas sušildė ir pavertė visą kompiuterio ekraną širdelių jūra. Po prakaitu lietuvaičiai šokdino kitų šalių dalyvius: mokinius ir mokytojus! Nušilę visi trypė klumpakojį. Bijojome – ar pavyks! Kaipgi nepavyks, jei visi išsiilgę judesio, bendravimo ir veiksmo... 
Kaip ir kiekvienai mamai savas vaikas mieliausias, taip ir mums buvo labai malonu išgirsti daug gražių žodžių ir pagyrų Ramučių moksleiviams. Turi tie ramutiškiai kažką tokio, kas priverčia nejučia džiaugtis ir didžiuotis jais, o dar kai užsieniečiai negaili gero žodžio! Be konkurencijos, be kirminų kišenėje! Tai mūsų krašto vaikai, kuriantys savo vertybių lobyną, kad perduotų tą patirtį ateities kartoms.
Susitikimą užbaigėme italų koordinatoriaus Giorgio Marsan viltingu pastebėjimu, kad kitas mobilumas spalio mėnesį jau vyks gyvai. Tad, nepykdydami Dievų, visi tykiai tikime ir laukiame...

Projekto koordinatorė Lietuvoje 
Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijos mokytoja Vita Mėlenienė

 

VISKĄ KEIČIA APLINKYBĖS, BET JOS NEATIMA GALIMYBĖS IEŠKOTI NAUJŲ BŪDŲ REZULTATAMS SIEKTI

Rudenį prasidėjęs Erasmus+ projektas ,,Skaitmeninis kultūrinis paveldas XXI amžiaus įgūdžių kontekste" Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijoje po truputį pildosi bendromis veiklomis tarp mokinių ir mokytojų iš šešių Europos šalių: Italijos, Turkijos, Ispanijos Lietuvos, Estijos ir Portugalijos.
Be įprastų suplanuotų veiklų mokiniai buriasi į neformalius būrelius, domisi aktualia informacija, bendrauja ir dalinasi įspūdžiais ne tik projekto temomis, bet ir visus dabar palietusia epidemijos tema. Mokiniai kaip niekada susitelkę bendroms veikloms, supratingi, iniciatyvūs, organizuoti ir kūrybingi - stebina sutelktumas ir atsakingumas.
Neįprasta, tačiau Portugalijoje turėjęs vykti pirmasis mobilumas vyks virtualiai, nuotoliu. Visų projekto partnerių šalių mokiniai pristatys savo mėgstamiausius vaikystės žaislus ir apibūdins žaidimus, įtraukdami tėvus, senelius, taip kaupdami informaciją apie tai, kiek panašumų ir skirtumų yra tarp šalių, bei taip kaupiant informaciją skaitmeniniais formatais. Su partneriais aptartos veiklos, mokinių įtraukimas ir komandinio darbo suplanavimas. 
Pasikeitus epidemiologinei situacijai mokiniai turės galimybę vykti į tarptautinius mobilumus taip kompensuodami bendravimo su bendraamžiais stoką ir veiklos rezultatų pristatymą. 
Iš tiesų virtualus bendravimas nuotoliu skamba lyg ir nuostolingai, lyg ir atimantis galimybę jauniems žmonėms bendravimu plačiau aptarti nesuskaičiuojamą aibę temų, tačiau, matant jų emocijas, energiją ir užsidegimą, smagu žinoti, kad veiksmas vyksta ir, šiuolaikinių technologijų teikiamų galimybių dėka, atveria kelius į platesnį bendravimą ir bendradarbiavimą. 
Mokiniai ir mokytojai susipažino, pristatė savo šalį, regioną, miestą, mokyklą; kūrė logotipus (mūsų mokiniai savo komandoje jų paruošė net 12!), paruošė žaidimus šalių pažinimui, kuris leido ne tik pagilinti žinias, bet ir smagiai praleisti laiką. 
Smagu... Juk be formaliu ir neformalu būdu įgytų žinių ir patirties, taip užsimezga ryšiai visam gyvenimui... Dar ir dabar ne vienas buvęs mokinys pamena pirmųjų projektų įspūdžius, žmones, lanko vieni kitus svečiose šalyse, sveikina ypatingomis progomis, jaučia artimą ryšį, nes svečioje šalyje pasijuto lyg namie. 
Ir ne taip paprasta sušildyti svečius taip, kad jie išvykę dar ilgai kartotų, kad man Lietuva - tai jūs, jūsų mokyklos bendruomenė, nes daugiau sąsajų su Lietuva kaip ir neturėjome. Tad visuomet svarbu skiepyti atsakomybės jausmą už savo veiksmus ir elgesį mokiniams, nes taip mes reprezentuojame savo šeimą, iš kurios kilome, savo įstaigą, kurioje dirbame, savo šalį, kurioje augame(-ome), gyvename dirbame ir mylime...
    Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai.
    Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Projekto koordinatorė Lietuvoje 
Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijos mokytoja Vita Mėlenienė

Kelios akimirkos iš projekto veiklų:
DIGITAL CULTURAL HERITAGE THROUGHOUT 21ST CENTURY SKILLS

 

LEAN gimnazijoje

Struktūrinių reformų ir kitų į viešosios politikos pokyčius orientuotų sisteminių darbų įgyvendinimui neretai pritrūksta sisteminio požiūrio į atliekamas veiklas, siekiamo tikslo identifikavimo, įsigilinimo į veiklos kokybę. Taip pat iššūkiu tampa rezultato nustatymas ir siekiamo rezultato matavimas, kaip atlikti vieną ar kitą veiklą efektyviau, kokybiškiau ir greičiau.

    Siekiant sukurti viešojo sektoriaus veiklos valdymo sistemą leidžiančią nuolat gerinti vykdomų funkcijų kokybę, efektyviau tenkinti visuomenės ir kitų suinteresuotų šalių poreikius, efektyviau organizuoti valstybinio sektoriaus, savivaldos įstaigų veiklą, pradedamas įgyvendinti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų dalinai finansuojamas projektas - „Paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimas Akmenės rajono savivaldybėje“.

   Projektu siekiama gerinti Akmenės rajone gyvenančių asmenų aptarnavimo viešojo valdymo institucijose kokybę ir didinti teikiamų paslaugų prieinamumą visuomenei diegiant LEAN metodologiją, sufokusuojant jos poveikį į socialinių ir švietimo paslaugų gerinimą.

   Projekto apimtyje diegiami LEAN metodai:

  • Asaichi (siekiama nustatyti individualius kokybinius rodiklius, orientuotus į problemų šalinimą ir strateginių tikslų pasiekimą, kontroliuoti šių rodiklių pasiekimą, laiku identifikuoti ir šalinti problemas);
  • VSM Vertės srauto žemėlapis (siekiama išanalizuoti organizacijos vykdomus procesus, nustatyti vertę kuriančius ir vertės nekuriančius žingsnius);
  • VACA (siekiama išanalizuoti ir optimizuoti organizacijos vykdomus procesus);
  • PDCA (siekiama tobulinti veiklą, surasti esmines problemos atsiradimo priežastis ir numatyti veiksmus joms pašalinti);
  • Standartizuotas darbas (siekiama nustatyti geriausią praktiką, kaip atlikti konkretų darbą);
  • Kaizen (siekiama panaudoti visą darbuotojų potencialą organizacijos tobulėjimui).

Projekto pradžia – 2020-03

Projekto pabaiga- 2021-10

Projekto vertė - 291.256,12 Eur, iš jų: 247.567,70 ES struktūrinių fondų lėšos ir 43.688,42 Eur SB lėšos.

Projekto dalyviai:

  • Akmenės rajono savivaldybės administracija;
  • Socialinių paslaugų įstaigos: Akmenės rajono socialinių paslaugų namai ir Akmenės rajono paramos šeimai centras.
  • Švietimo įstaigos: Akmenės rajono Papilės Simono Daukanto gimnazija, Akmenės rajono Ventos gimnazija, Akmenės rajono Akmenės gimnazija, Akmenės rajono Kruopių pagrindinė mokykla, Akmenės rajono Dabikinės Vladimiro Zubovo mokykla, Naujosios Akmenės „Saulėtekio“ progimnazija, Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija, Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centras, Naujosios Akmenės vaikų lopšelis darželis „Atžalynas“, Naujosios Akmenės vaikų lopšelis darželis „Buratinas“ (po rugsėjo 1 d. abu darželiai bus sujungti ir pavadinti Naujosios Akmenės ikimokyklinio ugdymo mokykla), Akmenės rajono Sporto centras, Akmenės rajono Ventos muzikos mokykla, Naujosios Akmenės muzikos mokykla (rugpjūčio 15d. abi muzikos mokyklos bus sujungtos ir vadinsis Akmenės rajono meno mokykla).

Projekto LEAN metodų diegimą įgyvendina ūkio subjektų grupė:

  • UAB „Efektyvi vadyba“;
  • UAB „TOC“ sprendimai.

Projekto LEAN metodų diegimo vadovas – UAB „Efektyvi vadyba“ direktorius Rokas Milovanovas.

Erasmus+ projektai

 

 

Projekto pavadinimas

Trumpas aprašymas

Tipas

Skirtas finansavimas

Dalyviai/

šalys partnerės

Vykdymo laikas

Vykdanti organizacija

Lietuvoje

Koordinatorius

1.

WATERHOLIC
A DROP OR WATER – A DROP OF HOPE

 

 

 

 

 

„LAŠAS VANDENS – LAŠAS VILTIES“

Projekto „Lašas vandens –lašas vilties“  veiklose darbo metodai, priemonės ir strategijos  parinktos atsižvelgiant į bendrąją Europos principų sistemą, susijusią su aplinkosaugos politika, konkrečiai – vandens valdymo klausimu. 

Projekto vystymas iš anksto numatė dirbančiųjų projekte, kurie gali dirbti komandinį darbą, įgūdžių tobulinimą: aktyvų klausymą, empatiją, nuolatinį bendravimą ir lyderystės skatinimą.

Mokiniams pateikiamos įvairios individualios užduotys, skatinančios taikyti teorines žinias, ieškoti sprendimų tikslui pasiekti. Skiriamos užduotys, kurios skatina vaikus tyrinėti, ieškoti, analizuoti ir pritaikyti žinias praktinėje veikloje. 

Projekte apgalvotas būtinų įgūdžių, ypač informacinių technologijų, bendravimo sugebėjimų ir kalbinių įgūdžių vystymas. 

Atsižvelgta į projekto veiklų tarpkultūrinį aspektą, kurio pagalba mokiniai plečia savo kultūrinį požiūrį ir susipažįsta su kitų Europos šalių kultūra ir civilizacija tam, kad pajustų bendros Europos kultūros formavimo ir bendros erdvės poreikį. 

Skatinama vienybė per įvairovę padėdant jauniems žmonės tapti aktyviais ir atsakingais sprendimų kūrėjais.   

Erasmus+ (KA)

Švietimo mainų

paramos fondas

2 1000€

Lietuva

Rumunija

Italija

Graikija

Turkija

2013-2015

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija

Vita Mėlenienė

2.

GUIDE TO

SUCCESS

 

„KELIAS Į

SĖKMĘ“

Projekto temos:

Verslumas

Savanorystė

Viešieji ryšiai

Erasmus+

Jaunimo mainai Švietimo mainų

paramos fondas

 

-

Lenkija

Lietuva

Portugalija

 

2015-2016

2016 vasario

12-20d.d.

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija

Vita Mėlenienė

3.

LIFE ON STAGE. PERFORMING TO LEARN – LEARNING TO PERFORM!

 

 

 

 

GYVENIMAS SCENOJE. VAIDINDAMI MOKOMĖS - MOKYDAMIESI VAIDINAME!

Projekto tikslai apima siekius:

tobulinti mokinių lingvistinę kompetenciją mokantis užsienio kalbos mokytojų sukurtų

tiesioginių bendravimo situacijų metu;

naudoti teatrą, vaidybą kaip priemonę pagerinti užsienio kalbos žinias ir kaip ryšį tarp

moksleivių iš skirtingų šalių dalintis kultūriniu turiniu tarpgrupinių užsiėmimų metu;

didinti informuotumą apie kultūrinę įvairovę tarp labai skirtingų Europos vietų – šiuo atveju, žmiesto aplinkos, kaimo vietovių pietuose su pramonine šiaure.

Erasmus+ (KA2)

Švietimo mainų

paramos fondas

8 080€

 

2016-2017

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija

Vita Mėlenienė

4.

DEMO FACTORY

Pagrindinė Erasmus + jaunimo mainų keturšalių partnerysčių projekto DEMO FACTORY tema –

demokratija ir pilietiškumas.

Pagrindinis projekto tikslas – skatinti jaunų žmonių pilietiškumą įtraukiant juos į ateities kūrimo procesą;

didinti aktyviai rinkimuose dalyvaujančių jaunų žmonių skaičių tiek šalies, tiek Europos lygmeniu.

Erasmus+ jaunimo mainai

Švietimo mainų

paramos fondas

-

42 asmenys iš Lenkijos, Lietuvos, Portugalijos ir Slovakijos.

2017

Sausio 15-23

 

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija

 

5.

 YOUNG EUROPEAN ENTREPRENEURS’ SCHOOLS

„EUROPOS MOKYKLŲ JAUNIEJI VERSLININKAI“

Projektas suteiks mokiniams galimybę pažinti verslo pasaulį Europoje ir patiems pabūti mažaisiais verslininkais, kurti bei dalintis verslo idėjomis. 

Dalyviai turės galimybę užmegzti ryšius su kitomis dalyvaujančiomis šalimis ir patobulinti anglų kalbos įgūdžius.

Erasmus+ (KA2)

Švietimo mainų

paramos fondas

23 425€

Prancūzija, Italija, Lenkija, Lietuva, Ispanija.

2017-2019 m.

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija

Vita
Mėlenienė

6.

PAROLES D’ICI, MUSIQUES D’AILLEURS

 

 

 ŽODŽIAI IŠ ČIA, MUZIKA IŠ KITUR

Pagrindinis projekto tikslas – sudaryti mokiniams sąlygas įsitraukti į bendrą tarptautinį kūrybinį procesą, lavinti jų vaizduotę, iniciatyvumą ir laisvumą scenoje.  

 

Pirmieji projekto veiklų metai skirti dainų žodžių rašymui kas savaitę vyksiančių kūrybinių dirbtuvių, organizuojamų kaip popamokinės veiklos, metu. Mokiniai, prižiūrimi dainų autoriaus ir kūrėjo Papillon (Prancūzija) ir matematikos mokytojo bei dainų atlikėjo  - Sebastien Polloni, kurs dainų tekstus ir muziką.

Erasmus+  (KA2)

Švietimo mainų

paramos fondas

26 155€

Lietuva, Prancūzija, Rumunija

2017-2019 m.

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija

Vita
Mėlenienė

7. 

MIŠKO SPALVOS/

COLOURS OF THE FOREST

Mainų tema susijusi su natūralaus kultūros paveldo įvairovė abiejose šalyse, ypač pabrėžiant miškus. Pagrindinis projekto tikslas yra stiprinti Lenkijos ir Lietuvos bendradarbiavimą ir ugdyti tolerancijos požiūrį, pagrįstą bendru gamtos aplinkos vertės pažinimu ir vertinimu.

Dalyviai išmoks saugoti ir naudoti miškus išsaugant jų originalų pobūdį. Bendro darbo metu jie ugdys atvirumą ir vienas kito pažinimą. Jie įgis ir gilins žinias apie mainų partnerio kultūrą, papročius ir tradicijas, įveikdami bendravimo sunkumus ir paneigdami stereotipus, susijusius su bendros istorijos suvokimu.

Projekto dalyviai sužinos apie rūšių apsaugą, parengs miško terminų žodyną ir fotografijų parodą. Tai realizuos vykdydami šias veiklas: 1) Kūrybinės fotografijos dirbtuvės - „Miškas iš jo gyventojų perspektyvos“. 2) Kūrybinės dailės dirbtuvės „Menas-miškas“. 3) Kulinarijos dirbtuvės „Miško skoniai“ 4) Orientavimasis miške.

Projekte dalyvaus 36 gamta besidomintys  savanoriai (po 18 abiejų partnerių). Mainai vyks Ruciane-Nidoje, Piska miško širdyje - vietoje, kur gamta yra neatsiejama vietos bendruomenės dalis.

Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondas

-

Lietuva Lenkija

2020

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija

Vita Mėlenienė

8. 

SKAITMENINIS KULTŪRINIS PAVELDAS XXI AMŽIAUS ĮGŪDŽIŲ KONTEKSTE

 

DIGITAL CULTURAL HERITAGE THROUGH 21ST CENTURY SKILLS

 

Projekto tikslas - supažindinti mokinius su Europos kultūra pasirinktais aspektais ir kartu pagerinti jų bei mokytojų skaitmenines kompetencijas.

Svarbu sutelkti dėmesį į kultūrinį skaitmeninį paveldą, kuris, pasak UNESCO, apibrėžiamas kaip „Kultūrinė, švietimo, mokslo ir kitokio pobūdžio informacija, sukurta skaitmeniniu būdu arba paversta skaitmenine forma iš esamų analoginių išteklių“.

Mes siekiame susieti jį su XXI amžiaus įgūdžiais (bendravimu, bendradarbiavimu, kūrybiškumo skatinimu, kritinio mąstymo taikymu), didinti informuotumą apie Europos kultūros paveldo svarbą per formalų ir neformalų švietimą. Tuo tarpu mokytojai įgis daugiau IT kompetencijų.

Kai kurie partneriai jau dirbo prie „eTwinning“ projekto ta pačia tema, tad, įgyvendindami šį projektą, turėsime galimybę išplėtoti temą ir įtraukti daugiau žmonių ir institucijų.

Vienas užsibrėžtų tikslų - didinti sąmoningumą apie Europos pilietiškumo svarbą, skatinti mokinių kūrybiškumą, įgūdžių ugdymą, problemų sprendimą, kurti naują skaitmeninį produktą,  galiausiai – gerinti mokinių ir mokytojų žinias apie įvairias IT priemones.

Kad pasiektume šių tikslų, ketiname naudoti jau turimą skaitmeninę medžiagą, tačiau pagrindinis tikslas yra parengti savo skaitmeninę medžiagą apie šias sritis: VAIKŲ ŽAIDIMAI, GAMTOS ISTORIJA, TRADICINĖ MUZIKA IR ŠOKIAI, DRAMA, TRADICINIAI FESTIVALIAI IR ISTORINIS PAVELDAS. Visa ši medžiaga bus kaupiama elektroninėse knygose.

Kiekviena mokykla daugiausia dėmesio skirs vienai iš ankstesnių sričių, o mobilių susitikimų metu partneriai pasidalins sukaupta medžiaga, paskleis ją vietos ir šalies lygmeniu (konferencijų, susitikimų metu, „Erasmus“ kampeliuose ir kt.). Svarbi sklaidos erdvė – internetinė (elektroninės knygos ir kt.). Tokiu būdu galėsime dalytis informacija apie Europos kultūros paveldą ne tik savo mokyklose ir aplinkinėse vietovėse, bet ir visoje Europos Sąjungoje bei už jos ribų.

Mes naudosime tarpdisciplininį metodą, kad sustiprintumėme mokinių pasitikėjimą gilindami dalykines žinias per Europos istoriją, literatūrą, meną, muziką ir gamtą.

Pažindami svečios šalies gyvenimo būdą ir kalbą mokiniai ir patys išmoks praktinių priimančiosios šalies kalbos struktūrų.

Įvairios projekte dalyvaujančios grupės yra: mokiniai, mokytojai, mokyklos darbuotojai, šeimos, žmonės vietos bendruomenėse, ypač pagyvenę žmonės, kurie saugo tradicijas, kitos rajono mokyklos, vietos ekspertai, vietos valdžios institucijos ir žurnalistai. Apie 140 studentų dalyvaus mobilumuose, o apie 2000 dalyvaus projekte. Kitų mokyklų atstovai taip pat dalyvaus veiklose mobilumų metu, taip skleisdami projekto rezultatus platesniam žmonių ratui. 

Projekto metu bus vykdomos vietos veikos, projekto parterių susitikimų veikos ir tų veiklų sklaida.

Vietos veiklos skirtos paruošti mokinius veikloms mobilumų metu. Jos apims numatytos srities tyrinėjimus; dauguma jų bus atliekami naudojant IT priemones; veiklų rezultatais bus dalijamasi internetu, daugiausia per „eTwinning“ platformą.

Susitikimų metu bus pasiekti užsibrėžti tikslai. 

Kiekvienas mobilumas apims vieną iš anksčiau paminėtų specifinių Europos paveldo aspektų.

Sklaida vyks šalių parnerių susitikimų metu, dalyvaujant skirtingoms suinteresuotosioms šalims, tokioms kaip šeimos, vyresnės kartos, vietos institucijos ir kt .; naudosime plakatus, lankstinukus, projekto internetinę svetainę ir sukurtas elektronines knygas.

Pagrindiniai konkretūs rezultatai bus šie: 1) projekto svetainė, kurioje pateikiama visa projekto veikla ir rezultatai; 2) konkretūs kultūros paveldo temų pristatymai; 3) internetinių ir vietoje vykstančių pamokų tomis pačiomis temomis serija; 4) praktiniai vadovėliai, kaip toliau plėtoti temas pasibaigus projektui („sklaidos rinkinys“); 5) galutinių elektroninių knygų, susijusių su projekto veikla, serija.

Dalyvaujančios mokyklos patirs naudą dėl kelių priežasčių, ir ši nauda truks kelerius metus. Be naudos, būdingos visiems „Erasmus +“ projektams, patobulinsime IT įgūdžius, pagilinsime žinias apie Europos kultūros paveldą.

Akivaizdu, kad dirbsime su konkrečiai pasirinktomis skaitmeninio paveldo dalimis, tad mūsų projektas bus atviras tolesniam vystymui ne tik mūsų mokyklose, bet ir platesnėje mokyklų bendruomenėje. Mes taip pat tikimės, kad mūsų darbas taps UNESCO skaitmeninio kultūros paveldo dalimi ir taip prisidės prie Europos kultūros plėtojimo pasaulyje.

Erasmus+  KA229

Švietimo mainų

paramos fondas

28,9740,00

Lietuva, Italija, 

Estija, Portugalija, Ispanija

2020-2022

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija

Vita Mėlenienė

9. 

GEBĖJIMŲ UGDYMAS DRAUGE 

 

ACT: ACHIEVING CAPABILITY TOGETHER

2020-L-EE01-KA201-077924

Viltis, kad kartu su partneriais kurtas projektas bus įvertintas ir finansuotas jau buvo pasislėpusi po krūvomis kitų darbų. Ir ta netikėta žinia apie dar vieno Erasmus+ projekto (KA201) finansavimą pasiekė visai neseniai. Projekto veikloms įgyvendinti skirti 2 metai (2020-2022). Tema – aktuali šiandienos kontekste. Pristatau projekto aprašymą.

GEBĖJIMŲ UGDYMAS DRAUGE (Achieving Capability Together) projektas skirtas užsienio kalbų mokymui(si), šiuolaikinių technologijų naudojimo skatinimui bei tinkamam skaitmeninių kompetencijų (į)valdymui. Turime pripažinti kaip svarbu yra eiti išvien su inovacijomis siekiant tikslingai jas panaudoti. Mokytojams neabejotinai svarbu įtraukti informacinių technologijų naudojimą į savo metinius ugdymo planus ir programas.

Vykdydami šį projektą siekiame suteikti dalyviams motyvacijos mokytis ir pagerinti pirmosios užsienio kalbos, kurios jie mokosi, įgūdžius ir, tuo pačiu, susipažinti su kitų šalių partnerių kalbomis. Akivaizdu, kad užsienio kalbos mokėjimas yra svarbus veiksnys siekiant bendrauti ir bendradarbiauti tarptautiniu lygmeniu.

Taip pat norima projekte dalyvaujančioms ugdymo įstaigoms suteikti galimybę įdiegti tarptautiškumą į mokymo programas taip užtikrinant mokinių sėkmę gyvenime įgalinant jų svajones, akademinį sėkmingumą ir mokymosi visą gyvenimą veiksmingumą. 

Bendradarbiaudami projekto partneriai turės daugiau galimybių apžvelgti ateities perspektyvas, mokysis tolerancijos ir empatijos. Projekto metu planuojama mokiniams sudaryti praktines galimybes naudotis  mokymosi aplinkomis, kurias jie galės naudoti mokydamiesi ateityje.

Projekto pagalba siekiama ugdyti mokinių savimotyvaciją ir pasitikėjimą tobulinant kalbinius įgūdžius ir skaitmeninių priemonių naudojimą tiems įgūdžiams lavinti.

Technologijų naudojimas šiuolaikiniame švietimo kontekste yra nepaprastai svarbus, ypač turint omenyje, kad naudingą informaciją galima pasiekti  vienu mygtuko paspaudimu. Mokyklos partnerės pritaria minčiai, kad šiais laikais mokiniams trūksta bendrųjų gebėjimų, tokių kaip bendravimo, tarpasmeninių ir gilesnių informacinių technologijų naudojimo įgūdžių.

Visos mokyklos partnerės vieningai sieks šalinti minėtus trūkumus ir tobulins pagrindinius mokinių ir mokytojų gebėjimus vartodami anglų kalbą kaip tikslinę. 

Be to, projektas padės pagerinti mokymo(si) kokybę organizuojant mokymus ir praktinius užsiėmimus užsienio kalbų ir informacinių technologijų sričių specialistų pagalba. Kaip pedagogai, mes manome, kad yra svarbu neatsilikti nuo technologinių pokyčių, ypač švietimo srityje, kuri labai greitai keičiasi. Mokytojas turi būti nuolat siekiantis kaitos ir įtraukiantis mokinius į šią kaitą.

Šis projektas suteikia puikią galimybę išmokti ir praktiškai panaudoti naujus įgūdžius, užmegzti ilgalaikius ryšius su žmonėmis iš 6 skirtingų Europos ir Azijos šalių, tobulinti užsienio kalbų įgūdžius ir giliau pažinti skirtingų šalių ir religijų žmones. Projektą kūrusios šalys: Turkija, Norvegija, Ispanija, Lietuva ir Airija. Projektą vertinimui pateikusi šalis – Estija.

Erasmus+ (KA201)

24,615.00EUR

Estija, Airija, Lietuva, Ispanija, Turkija

28 mėn.

2020-12-01 –2023-03-31

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija

Vita Mėlenienė

===============================================================================================================================================================

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijos 2018-2019 m.m. projektai

Eil. Nr.

Projekto
pavadinimas

Projekto
finansuoto-
jas

Projekto
biudžetas EUR

Šalys

Projekto
laikotarpis

Vykdy-
tojas

1.

 

„Europos mokyklų jaunieji verslininkai“

 

Erasmus+ (KA219)

  23,425

Prancūzija, Italija, Lenkija, Lietuva, Ispanija.

2017-2019 m.

Vita
Mėlenienė

2.

„Žodžiai iš kitur, muzika iš čia“

Erasmus+  (KA219)

  26,155

Lietuva, Prancūzija, Rumunija

2017-2019 m.

Vita
Mėlenienė

3.

„Kartu mes – jėga“

Akmenės rajono Savivaldybės jaunimo iniciatyvų
ir laisvalaikio užimtumo programos projektas

 230, 00

Lietuva

2018 m.

Virginija Račkauskienė

4.

Naujosios Akmenės vaikų dienos centras „Atjauta“

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

15, 854

Lietuva

   2018 m.

Vanda Jasevičienė

5.

„Studentų diena“

Akmenės rajono Savivaldybės jaunimo
iniciatyvų ir laisvalaikio užimtumo
programos projektas

280, 00

Lietuva

2018 m.

Violeta Serbintienė

6.

 

,,Atostogos su „Atjauta - 2018 m.“: per nesėkmę į sėkmę“

Akmenės rajono Savivaldybės socialinė programa

750,00

Lietuva

2018 m. 

Vanda Jasevičienė

7.

„Gyvenimas gražus- nepražudyk jo“

Akmenės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projektas

850, 00

Lietuva

   2018 m.

Loreta Dauparienė

 

Projektai Atnaujinta Dydis
Gyvenimas gražus nepražudyk jo - 2018 2020-03-01 00:54:04 16.26 KB
Atostogos su Atjauta - 2018 2020-02-25 08:42:15 14.64 KB
Kartu mes jega - 2018 2020-02-24 08:59:48 17.99 KB
Projektas Vaikų dienos centras - 2018 2020-02-26 18:55:03 15.33 KB
Studentų diena - 2018 2020-02-29 18:26:34 14.17 KB
SKAITMENINIS KULTŪRINIS PAVELDAS XXI AMŽIAUS ĮGŪDŽIŲ KONTEKSTE 208.67 KB

 

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijos 2017-2018 m. m. projektai

Eil. Nr.

Projekto
pavadinimas

Projekto
finansuoto-
jas

Projekto
biudžetas EUR

Šalys

Projekto
laikotarpis

Vykdy-
tojas

1.

 

„Europos mokyklų jaunieji verslininkai“

 

Erasmus+ (KA219)

23 425

Prancūzija, Italija, Lenkija, Lietuva, Ispanija.

2017-2018 m.

Vita
Mėlenienė

2.

„Žodžiai iš kitur, muzika iš čia“

Erasmus+  (KA219)

26 155

Lietuva, Prancūzija, Rumunija

2017-2018 m.

Vita
Mėlenienė

3.

„Kartu mes – jėga“

Akmenės rajono Savivaldybės jaunimo iniciatyvų
ir laisvalaikio užimtumo programos projektas

120, 00

Lietuva

2017 m.

Virginija Račkauskienė

4.

Naujosios Akmenės vaikų dienos centras „Atjauta“

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

14 244

Lietuva

2017 m.

Vanda Jasevičienė

5.

„Studentų diena“

Akmenės rajono Savivaldybės jaunimo
iniciatyvų ir laisvalaikio užimtumo
programos projektas

140, 00

Lietuva

2017 m.

Violeta Serbintienė

6.

"Metų knygos rinkimai 2017“

Lietuvos Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos projektas

24,75

Lietuva

2017-2018 m.

Regina Altukavičienė

7.

„Gyvenimas gražus- nepražudyk jo“

Akmenės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projektas

700, 00

Lietuva

2017 m.

Loreta Dauparienė

Ruduo Ramučių gimnazijoje derlingas – darbo vaisiai džiugina

Iš dalies baigėsi dvylika mėnesių trukęs Erasmus+ strateginių partnerysčių projektas LIFE ON STAGE – PERFORMING TO LEARN, LEARNING TO PERFORM tarp Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijos ir Madrido Nuestra Señora Del Sagrado Corazon, Ispanija, mokyklų. Šio projekto tikslai apėmė kalbinių kompetencijų tobulinimą naudojant teatrą kaip įrankį, skatinantį skirtingų šalių moksleivius tobulinti užsienio kalbos vartojimo įgūdžius kaip pagrindinį jaunimo iš skirtingų šalių jungiamąjį ryšį dalijantis kultūrine patirtimi.

Tarptautiniai partnerių susitikimai vyko triskart per 2016-2017 mokslo metus. Sausio mėnesį vykęs tarpnacionalinis projekto partnerių (koordinatorių) susitikimas apėmė tokias veiklas kaip pirmosios projekto dalies veiklų (logotipo kūrimas, komandinis darbas ir koordinavimas, šalių pristatymų įvairiais aspektais) įvertinimas, tolimesnių projekto veiklų planavimas ir atsakomybių pasiskirstymas. Pagrindinis ir esminis mokinių darbas buvo sukurti galutinį produktą – 5 dalių vaidinimą iš anksto pateiktomis temomis, aktualiomis šiandienos pasauliui (lygios vyrų ir moterų galimybės, lygios darbo galimybės, gamtos užterštumas, emigracija ir pan.)

Pirmasis mokymosi mobilumas įvyko 2017m. kovo 22-29 dienomis, kuomet 10 mokinių ir 2 mokytojų grupė iš Ispanijos atvyko į Naująją Akmenę įgyvendinti iš anksto suplanuotas veiklas. Mokiniai kartu su mokytojais stebėjo ugdymo(si) aplinką, dalyvavo kūrybinėse dirbtuvės kurdami kaukes, daug dirbo pagrindinio produkto-vaidinimo įgyvendinimui. Didžiulė grupė svečių ir vietinių moksleivių bei mokytojų lankėsi tiek rajono, tiek šalies pažintiniuose objektuose supažindinimo su šalies kraštovaizdžiu, kultūriniais tikslais. Projekto partneriai lankėsi Akmenės rajono savivaldybėje, kur juos priėmė Savivaldybės administracijos direktorė Aromeda Laucienė. Įvairių susitikimų metu ir esant bet kokiai galimybei projekto partneriai pristatė vaidinimą padedami mokytojų komandos.

Atsakomasis vizitas, kuomet grupė Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijos mokinių (10) ir mokytojų (2) išvyko įgyvendinti suplanuotų veiklų į Madridą, Ispanija, vyko 2017m. balandžio 20-26 dienomis. Intensyvus akademinis bei pažintinis gyvenimas svečioje šalyje sukrovė didžiulį patirčių bagažą. Jau sukurtą ir ištobulintą vaidinimą mokiniai su malonumu pristatė įvairaus amžiaus Ispanijos mokyklų bendruomenėms. Finalinis šokis tiek ugdymo įstaigose, tiek atvirose miesto erdvėse nepaliko abejingų praeivių, vietinių ar užsieniečių tarpe.

Iš tiesų projekto veiklos baigėsi tik iš dalies, nes, paskatinti teigiamų rezultatų kalbinėje ir kultūrinėje ugdymo srityje, abiejų šalių mokytojai nutarė ir toliau bendradarbiauti taikant teatrą kaip įrankį,  siekdami tobulinti kalbines ir kultūrines mokinių kompetencijas. Be to, užsimezgė ilagalaikiai draugystės ryšiai tarp Lietuvos ir Ispanijos moksleivių. Jau prabėgusių vasaros atostogų metu net 6 Ramučių gimnazijos moksleiviai vyko susitikti su draugais Madride dešimčiai dienų.

Išliekamoji projekto vertė neabejotina. Europos Sąjungos suteikta galimybė mokiniams tobulėti įvairiapusiškai yra išskirtinė kalbant apie asmenybės ugdymą. Mokinių darbas, jo rezultatai, emocijos, patirtis susivienija į tokią visumą, kuri skatina veikti, uždega naujiems darbams.

Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

 

Projekto koordinatorė

Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijos

anglų kalbos mokytoja Vita Mėlenienė

Erasmus+ Life on Stage

 

Projektų aprašymai

Projektai archyvas Atnaujinta Dydis
Studentų diena 2017 2020-02-26 17:36:31 13.72 KB
Kartu mes - jėga 2020-02-27 16:11:56 16.83 KB
Švietimo politikos atotrūkis tarp Kūdikių bumo ir Z kartos. Kaip suartėti? 2020-02-28 06:55:17 179.56 KB
Gyvenimas gražus - nepražudyk jo 2020-02-24 03:19:06 16.37 KB
Vasara su "Atjauta" 2020-02-28 09:38:20 185.83 KB
Senjorų diena 2020-02-27 17:05:29 244.61 KB
Naujosios Akmenės vaikų dienos centras "Atjauta" 2020-02-27 21:31:29 384.66 KB
Life in stage 2020-02-27 23:21:39 358.08 KB
Demo factory 2020-02-28 12:53:37 330.07 KB
Erasmus 2020-03-01 13:08:58 77.17 KB
Europos mokyklų jaunieji verslininkai 2020-02-27 22:32:59 14.43 KB
Metų knygos rinkimai 2017 2020-02-28 10:47:05 14.67 KB
Žodžiai iš kitur, muzika iš čia 2020-02-28 07:11:17 15.05 KB

 

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
  • Patyčių dėžutė
  • VEIKLOS ATASKAITOS
Pertrauka
  • 1. 08.00 - 08.45
  • 2. 08.55 - 09.40
  • 3. 09.50 - 10.35
  • 4. 10.55 - 11.40
  • 5. 12.00 - 12.45
  • 6. 12.55 - 13.40
  • 7. 13.50 - 14.35
  • 8. 14.45 - 15.30