Verslo idėjos ir patirtis net iš 5-ių Europos šalių

  • Paskelbė : Darius J. Kazlauskas
  • Paskelbta: 2018-03-19
  • Kategorija: Aktualijos

2017 metų rugsėjo mėnesį Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijoje startavęs vienas iš dviejų finansuotų Erasmus+ projektų Ecoles de Jeunes Entrepreneurs Europeens (Europos mokyklų jaunieji verslininkai) jau įsibėgėjo.

Gruodžio mėnesį vyko pirmasis šalių partnerių Italijoje (Kanikati), kur susitiko mokiniai ir mokytojai iš 5 šalių partnerių: Italijos, Ispanijos, Lietuvos ir Lenkijos. Partneriai iš koordinuojančios šalies, Prancūzijos, dėl tam tikrų force majeur negalėjo dalyvauti susitikime, todėl vyko nuolatinis bendradarbiavimas su projekto koordinatoriais.

Pirmojo susitikimo metu mokiniai ir mokytojai aptarė svarbiausius veiksmus siekiant sėkmingai įgyvendinti projektą ir jame numatytas veiklas. Mokiniai kūrybinių dirbtuvių metu tradiciškai kūrė projekto logotipą, projektavo apyrankes. Svarbiausios susitikimo veiklos buvo orientuotos į pagrindinės – verslumo – idėjos įgyvendinimą: mokiniai kasdien aplankydavo po keletą pačių įvairiausių verslo įmonių, kurių metu imdavo interviu pagal iš anksto paruoštus klausimus siekdami išsiaiškinti sėkmingo verslo formulę.

Šių metų kovo mėnesį įvyko antrasis šalių partnerių susitikimas Burjanoje (Ispanija). Šiame susitikime dalyvavo visų 5-ių šalių atstovai. Šis susitikimas išsiskyrė tuo, kad mokiniai jau plėtojo savo šalyse pradėtas verslo idėjas, dalijosi patirtimi, pristatinėjo nuveiktus darbus, mokėsi vieni iš kitų. Projekto koordinatorė akcentavo, kad kuriant verslą nėra būtina suskurti tam tikrą produktą, idėja pasiūlyti problemai sprendimą taip pat gali būti įvardijama verslo mainais. Susitikimo Ispanijoje metu vyko nuolatinis apsikeitimas mintimis, idėjomis, atsakymais į vis iškylančius klausimus verslo naujokams.

Turbūt labiausiai mokiniams įsiminusi veikla šioje šalyje taip pat tapo lankymasis įvairiose įmonėse ir bendravimas su verslo atstovais. Šie susitikimai vyko pačiomis įvairiausiomis formomis: pristatymais naudojant vaizdines priemones, klausimų-atsakymų forma, produkcijos gamybos proceso pristatymu ir pan.

Mokiniai praktiškai turėjo galimybę išbandyti realizuoti save kuriant prekyvietę nuo pat idėjos iškėlimo iki jos įgyvendinimo: viena grupė mokinių kūrė prekybos vietos reklaminį stendą, kiti gamino produkciją (spurgas ir šokoladą, nes tądien vyko šiam regionui būdinga Fallas šventė, kurios metu šie produktai yra itin populiarūs), treti vykdė pardavimo procesą. Po to buvo pasidalinta sėkmių ir nesėkmių, laiko vadybos, sąnaudų ir t.t. patirtimis.

Žinoma, abiejų susitikimų metu kultūrinis aspektas buvo taip pat svarus – abiem atvejais priimanti šalis pagal programą ir galimybes pristatė aplinką, šventes, tradicijas ir mitybos ypatumus. Smagu pažinti kraštą, kuris tikrai skiriasi nuo mus supančios aplinkos savo augmenija, gyvūnija it kt.

Susitikimų metu mokiniai turėjo puikią galimybė įvertinti savo užsienio kalbos gebėjimus, nes šie įgūdžiai yra itin svarbūs siekiant kokybiškai įgyvendinti numatytas veiklas betarpiškai bendraujant ir dalijantis patirtimi, pastebėjimais ir idėjomis.

Trečiasis šalių partnerių susitikimas numatytas 2018 metų spalio mėnesį Lietuvoje, Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijoje. Šio susitikimo metu Prancūzijos, Ispanijos, Italijos ir Lenkinos mokiniai ir mokytojai atvyks vykdyti tiek paraiškoje iš anksto numatytų veiklų, tiek aplankyti smulkaus ir stambaus verslo atstovų.

Tikimės, kad projekto pagrindinės idėjos įgyvendinimas prisidės formuojant jaunojo europiečio požiūrį, įgūdžius ir žinias, kurios leis atpažinti galimybę kurti pridėtinę vertę (tiek socialinę, tiek ekonominę), ir sėkmingai vykdyti veiksmus, skirtus šiai galimybei panaudoti.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai.

Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pertrauka
  • 1. 08.00 - 08.45
  • 2. 08.55 - 09.40
  • 3. 09.50 - 10.35
  • 4. 10.55 - 11.40
  • 5. 12.00 - 12.45
  • 6. 12.55 - 13.40
  • 7. 13.50 - 14.35
  • 8. 14.45 - 15.30