Galutinis Erasmus+ projekto rezultatas pristatytas Prancūzijoje

  • Paskelbė : Darius J. Kazlauskas
  • Paskelbta: 2019-05-20
  • Kategorija: Aktualijos

2019 metų gegužės 12-19 dienomis Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijos mokinių (10) ir mokytojų (3) komanda dalyvavo Erasmus+ projekto ŽODŽIAI IŠ ČIA, MUZIKA IŠ KITUR paskutiniame partnerių susitikime Prancūzijos Bonnefont miestelyje.

Susitikimas išskirtinis tuo, kad visos atsakingos grandys pagaliau suvienijo darbo vaisius į galutinį rezultatą. Du metus nuosekliai tam ruošėsi Rumunijos, Prancūzijos ir Lietuvos mokinių ir atsakingų mokytojų komandos: kūrė dainų žodžius, ieškojo kūrybinių sprendimų siekdami realizuoti pirmines idėjas. Kiekviena šalis kūrybinių dirbtuvių metu ieškojo originalių sprendimų, išskirtinių kūrinių pateikimo būdų. Kiekvienoje šalyje sukurtas produktas (dainų žodžiai, melodija, vizualizacija) tarptautinių susitikimų metu turėdavo įgauti „muzikinį įforminimą“ – visų trijų šalių mokiniai pasiskirstė atsakomybėmis kuriant visų šalių sukurtoms dainoms instrumentinę dalį. Tai buvo nepaprastai įdomus, sunkus ir įvairiapusis darbas: dalis mokinių grojo instrumentais pirmą kartą, atsakingi mokytojai kūrė jiems individualias partijas, mokė jas atlikti. Scenoje vyravo šie pagrindiniai instrumentai: smuikas, akustinė, solinė ir bosinė gitaros, elektrinis pianinas, mušamieji ir ukulelė. Instrumentinė dalis buvo tobulinama tik susitikimų metu, kuomet įvairių šalių moksleiviai galėjo dirbti komandoje. 

Reikėtų paminėti, kad projekto tiksluose buvo mažai numatyta veiklų, susijusių su Europinio, kultūrinio identiteto skatinimu, plėtojimu, tai vyko natūraliai, tarptautinių kūrybinių dirbtuvių metu. Pagrindinės veiklos vyko itin intensyviai būtent kūrybiniams tikslams pasiekti. Neformali veikla vyko individualiai pagal laisvalaikio trukmę ir poreikį: vieni mėgavosi išskirtine galimybe stebėti ir tiesiogiai dalyvauti prancūzų ugdymo įstaigoje vykdomos programos žemės ūkio srityje, konkrečiu atveju – arklininkystės – veikloje (arklių priežiūra, treniravimas ir pan.), kiti tiesiog susipažino su apylinkinėmis, vaikštinėjo ir gėrėjosi viduramžių laikus siekiančių netoliese išsidėsčiusių mietelių gatvėmis.

Pasitaikė iššūkių: projekto dalyviai pavargdavo, išgyveno nesėkmių, po kurių su džiaugsmu buvo įamžintos sėkmingos akimirkos. Iššūkių netrūko ir kalbant apie kultūrų skirtumus, žmogiškuosius išteklius, organizacinius dalykus (sunkumai dėl apgyvendinimo sąlygų, maitinimo ir pan.).

Nuoseklus ir įvairiapusis darbas peraugo į emociją kaip bendradarbiavimo rezultatą. Paskutinėmis susitikimo dienomis, maksimaliai pasiekus įdirbį kūrinių atlikime, projekto dalyvių laukė pasirodymai vienas po kito skirtingose scenose vis kitai auditorijai. Kiekvienam pasirodymui pasiruošti reikėjo individualaus laiko suderinti garso ir instrumentinei įrangai. Ši patirtis buvo įdomi stebint profesionalių darbuotojų užkulisių darbą. 

Galutinis rezultatų įprasminimo produktas – tai garso takelių įrašai. Prancūzų partneriai ėmėsi iniciatyvos surasti profesionalius darbuotojus, kurie paruoš koncertų medžiagą garso įrašams (formatas, triukšmo valymas ir pan.). Galutinis rezultatas bus pristatytas bendruomenei.

Tarptautinio Erasmus+ partnerių susitikimo metu įgyta patirtis - pati įvairiausia. Vieni iššūkius priėmė natūraliai, kaip gyvenimo pamokas, kitiems buvo sunkiau išeiti iš savo komforto zonos, tačiau galutinis rezultatas leidžia daryti išvadas, kad bet kokia patirtis yra vertinga siekiant pažinti žmones, reiškinius, mus supančią aplinką ir tą pasaulį, kurio dalis esame mes patys.

Paskutinio dalyvių pasirodymo metu pynėsi įvairūs jausmai: pasididžiavimas mokiniais ir jų atvirumu kūrybai; didžiulė vidinė emocija stebint jų atsidavimą, energiją, jausmą, judesį ir bendrystę scenoje; tikėjimas jaunu žmogumi, jo galimybėmis; nebejotinas mokytojo svarbos pripažinimas siekiant tinkamai išnaudoti mokinių energiją, nukreipti ją tikslingai ir suteikti galimybę jaunam žmogui tikėti tuo ką daro ir pasitikėti savimi.

Jaučiamės labai dėkingi visai tarptautinei komandai ir ypač Naujosios Akmenės Ramučių gimnazijos Erasmus+ projekto ŽODŽIAI IŠ ČIA, MUZIKA IŠ KITUR kūrybiniam žiedui: BENUI LINIAUSKUI (mušamieji), AGNEI VAIČIAKAUSKAITEI (fotografei, solistei,  dainų atlikėjai), GVIDUI ŠULSKIUI (dainos autoriui, pianistui ir ukulelės meistrui), AURIMUI POCIUI (solistui, dainų atlikėjui), KAMILEI RAMANAUSKAITEI (solistei, dainų atlikėjai), KASPARUI BRUŽUI (solistui, dainų atlikėjui), VĖJŪNEI JURAŠAUSKAITEI (dainų atlikėjai), MARTYNAI JANELIŪNAITEI (solistei, dainų atlikėjai), KOTRYNAI GURJANOVAI (dainų atlikėjai) ir IEVAI LALAITEI (dainų atlikėjai). Mokiniai – verti būti paminėti didžiosiomis raidėmis už darbą, atsidavimą, kūrybinį indėlį ir išbaigtumą. 

Daug profesionalaus darbo, siekdami galutinio rezultato, įdėjo visų šalių mokytojai, atsakingi  už kūrybinę projekto įgyvendinimo dalį. Tai Sebastien Poloni (Prancūzija), Dany Rodriguez (Prancūzija), Adrian Farcas (Rumunija) ir Violeta Serbintienė. Jų patirtis vedė mokinius kryptinai link projekte numatytų tikslų įgyvendinimo. 

Projekto įgyvendinime dar nėra padėtas taškas – laukia vietos darbai ir rezultatų pristatymas bendruomenei. Jaučiamės labai dėkingi Europos Sąjungos atsakingoms organizacijoms už galimybę tobulėti, pažinti, dalyvauti, prisidėti, tiesiog būti Europinės bendruomenės nariais.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai.

Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pertrauka
  • 1. 08.00 - 08.45
  • 2. 08.55 - 09.40
  • 3. 09.50 - 10.35
  • 4. 10.55 - 11.40
  • 5. 12.00 - 12.45
  • 6. 12.55 - 13.40
  • 7. 13.50 - 14.35
  • 8. 14.45 - 15.30