Ketvirtokų pabėgimas iš Vilniaus geto

• Paskelbė : Raimondas Bitinas
  • Paskelbta: 2021-09-24
  • Kategorija: Renginiai

Vėsią rugsėjo 22-osios dieną su IVA,B,C klasių mokiniais apsilankėme rudeniškoje sostinėje. Prie Visų Šventųjų bažnyčios vartų mus „pasitiko“ virtualus gidas Brainas. Susiskirstę į dvi grupes pradėjome interaktyvią ekskursiją, kuri pasakojo Vilniaus Didžiojo geto istoriją. Užduotys ir užuominos mums buvo pateikiamos per pokalbių programėlę. Virtualus tik mūsų komandai skirtas gidas privertė mus patreniruoti ne tik kojas, bet ir pasukti galvas – reikėjo įminti užuominas, atrasti paslėptas detales, atsakyti į klausimus ir tik tada - judėti į priekį. Nedideliais žingsneliais įveikėme 2,5 kilometrų maršrutą ir pažinome Vilniaus getą. Vilniaus getas – vieta, kur Antrojo pasaulinio karo metais naciai uždarė apie 40 tūkstančių žydų. Gyvi liko vos keli tūkstančiai, daugiausiai tie, kurie paspruko iš geto iki jo likvidavimo. Remiantis jų prisiminimais bei gete rašytais ir po karo rastais dienoraščiais bei dokumentais parengtas maršrutas po Didįjį Vilniaus getą: apie viską nuosekliai ir suprantamai, paaiškinant, kaip veikė geto mechanizmas, kodėl kūrėsi vienos ar kitos institucijos, aplankant pagrindines ir mažiau žinomas geto vietas, pasakojant tikrų žmonių likimo istorijas. Ekskursiją baigėme Geto aukų aikštėje prie žydų gydytojo Cemacho Šabado, kuris dažnai pavadinamas daktaru Aiskauda, 2007 metais skulptoriaus Romualdo Kvinto sukurto paminklo. Paminklas iliustruoja ypatingą gydytojo dėmesį vaikams – C. Šabadas vaizduojamas besikalbantis su mergaite, kuri rankose laiko katiną. Šis daktaras veikė daugelyje organizacijų, kurios padėjo žmonėms vėl atsistoti ant kojų. Jis dažnai padėdavo vargšams, neturintiems pinigų gydytojo paslaugoms. Virtualus gidas Brainas atsisveikinant palinkėjo mums sėkmės bėgant pro geto vartus į laisvę ir padovanojo šainą (tikrojo šaino kopiją) – darbo pažymėjimą, leidžiantį palikti geto teritoriją. Dar šiek tiek pasigrožėję Vilniaus senamiesčiu, užsukome į jaukią kavinukę sušilti prie kavos ar arbatos puodelių.