Projektas „Sumanaus moksleivio akademija“

  • Paskelbta: 2023-12-14
  • Kategorija: Renginiai

Akmenės rajono savivaldybė, kartu su kitomis Lietuvos savivaldybėmis,  prisijungė prie Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos inžinerijos, gamtos mokslų, verslumo ir ekologijos eksperimentinių klasių projekto „Sumanaus moksleivio akademija“. Tai masiškiausias ir tvariausias aukštesniųjų klasių moksleiviams skirtas projektas, kuris suteikia galimybes besirenkantiems karjeros kelią  akademinėje aplinkoje įgyti naujų žinių bei įgūdžių, sudarantis galimybę rinktis iš plataus spektro perspektyvių, į ateitį orientuotų profesijų.

Projekte „Sumanaus moksleivio akademija“ dalyvauja 27 Ramučių gimnazijos I-IV klasių mokiniai. Projekte taip pat dalyvauja Ventos ir Papilės Simono Daukanto gimnazijų mokiniai.

Gaila, kad mūsų rajono mokiniai neturėjo galimybės prieš prasidedant projektui susitikti su VDU ŽŪA atstovais, kurių metu moksleiviams ir mokytojams būtų buvęs pristatytas projektas, tad trūko aiškumo, kaip bus vykdomas projektas.

Projektas „Sumanaus moksleivio akademija“ yra skirtas 9-12 klasių moksleivių pasirinktos mokslo krypties kūrybiško mąstymo bei praktinių įgūdžių lavinimui, kurio metu su moksleiviais žiniomis dalinasi VDU Žemės ūkio akademijos dėstytojai – geriausi savo sričių specialistai. Baigus I lygio programą žinios bus gilinamos pasirinktos mokslo krypties klasėje, tęstinėje II lygio programoje, kurioje moksleiviai dalyvaus ne tik vykdomuose užsiėmimuose, bet ir komandose rengs projektinį darbą, kurį pristatys paskutiniojo susitikimo metu. Šiemet „Sumanaus moksleivio akademijos“ projekte moksleivių lauks 5 susitikimai, vykdomi mokslo metų eigoje – nuo lapkričio iki gegužės mėnesio.

Gruodžio 6 d. Ramučių gimnazijos I-IV klasių mokiniai dalyvavo projekto pirmame susitikime.

Mūsų gimnazijos mokiniai dalinasi įspūdžiais iš susitikimo.

Žinių kelionė

„Keliavome laiku į praeitį ir susipažinome su keliais labiausiai pasaulį pakeitusiais inžinieriais, mąstytojais, kurie padėjo suprasti, kas yra inžinerija, ką ji suteikė ne tik jų laikams, dabarčiai, bet ir kas mūsų laukia ateity to mokslo dėka.

Vėliau plaukėme po įvairius pasaulio krantus, pamatėme įvairias hidroelektrines, sužinojome jų ypatybes, veikimo principą. Išsiaiškinome, kokiais būdais galima panaudoti vandenį energijos gavimui bei lyginome žaliosios energijos gavimo būdus.

Po šio keliavimo išalkome, tad nagrinėjome javų ir kitų kultūrų kuliamąsias, susitelkėme ties kukurūzų kuliamosiomis. Sekėme tyrimą, siekiantį nustatyti geriausią būdą sumažinti kukurūzų sužalojimą kūlimo metu.

Kelionės pabaigoje sutikome buvusį magą, kuris persikvalifikavo į termodinamikos mokslininką. Iš jo mokėmės apie temperatūrą, įvairius būdus matuoti ją. Turėjome progą pamatyti gyvai ir paliesti įrenginius, apie kuriuos buvo kalbama, bei kitus su šiluma susijusius prietaisus. Taip pat buvome nustebinti šio dėstytojo neišnykusiais magijos triukų gebėjimais ir jo charizma“. Tomas, IVB klasė.

„Buvome ekologijos paskaitose. Pirma veikla vyko Centriniuose rūmuose, kuriuose mes klausėmės paskaitos apie maisto švaistymą ir socialines, ekonomines, ekologines problemas, kurias jis sukelia. Padiskutavome apie šios problemos sprendimo būdus, ką galime padaryti patys. Maisto laboratorijoje mums parodė maisto spausdintuvą, kuris neatrodė labai įspūdingai. Į spausdintuvą dedami stori metaliniai švirkštai, į kuriuos reikia įdėti skystus, trintus maisto produktus, pavyzdžiui, bulvių košę ar lydytą šokoladą. Iš bulvių košės spausdintuvas atspausdino dekoraciją ir merginos vardą. Spausdintuvas dirbo gana lėtai, tad teko ilgai laukti, bet manau, kad jis gali praversti konditeriams darant detalias dekoracijas. Antra edukacija vyko chemijos laboratorijoje III rūmuose, kur man asmeniškai patiko labiau. Ten mūsų laukė laboratorinis darbas apie tiriamojo vandens kietumą "Ar išsaugosime švarų vandenį?". Į kūginę kolbą supylėme tiriamą vandenį, į jį įpylėme distiliuoto vandens, buferinio skysčio, indikatoriaus eriochromo juodojo T, kuris tirpalą nudažė violetine spalva ir turėjome į kolbą pilti reagento EDTA, kol tirpalas pavirto mėlynu. Pagal tai, kiek reikėjo pilti reagento, galima nustatyti vandens kietumą. Man šios edukacijos buvo naudingos, sužinojau naujų dalykų apie maisto švaistymą, vandenį ir išbandžiau cheminius gebėjimus“. Elzė, IIIA klasė.

„Pirmoje gamtos mokslų paskaitoje kalbėjome apie augalus, kas juos sudaro, kaip jie maitinasi ir t.t. Po to apsilankėme pas žolininką, kuris mokė kaip gydyti įvairias ligas ir negalavimus žolelėmis. Praktinio darbo metu tyrėme chlorofilų kiekį augalo dalyse. Daug išmokau, sužinojau. Buvo labai naudinga, nes aptariamas temas pirmojoje paskaitoje dabar mokomės klasėje, tad dar labiau pagilinome bei įtvirtinome savo žinias“. Svajūnas, IIIB klasė. Svajūnui antrina ir IIC klasės mokinės Saulė ir Gertrūda, kad praktiškai įtvirtino žinias, kad  pasijuto kaip tikros studentės. Merginos džiaugėsi dėstytojų draugiškumu ir betarpiškumu.

Verslumo eksperimentinėje klasėje mūsų gimnazistai dirbo komandose su Mažeikių, Biržų, Šakių mokyklų mokiniais bei tobulino viešojo kalbėjimo įgūdžius. IIC klasės mokinė Rugilė džiaugiasi nauja patirtimi ir savo galimybių išbandymu: „supratau, kad esu drąsesnė nei maniau bendraujant su nepažįstamais žmonėmis ir prieš auditoriją“.

IIIB klasės mokinė Urtė apibendrino išvyką: „Išvyka į Kauną man labai patiko, nes visada norėjau studijuoti Vytauto Didžiojo Universitete, tad visada buvo įdomu, kokie yra dėstytojai, kaip atrodo auditorijos, kokie studentai. Nesenai baigiau VDU Teisės fakulteto universitetinius nuotolinius kursus „Teisės pagrindai“, nuotolinės paskaitos patiko,  bet  visai kas kita pabūti gyvai studente vienai dienai. Todėl labai džiaugiuosi šita puikia galimybe ir patirtimi. Paskaitos buvo įdomios, dėstytojai buvo labai geranoriški, linksmi, mokėjo moksleiviams įdomiai perteikti informaciją. Sužinojau naujų dalykų, džiaugiuosi naujomis pažintimis. Nekantriai laukiu kitos išvykos!”

 Indra Tijūnaitienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
7. 13.50 - 14.35
  • 1. 08.00 - 08.45
  • 2. 08.55 - 09.40
  • 3. 09.50 - 10.35
  • 4. 10.55 - 11.40
  • 5. 12.00 - 12.45
  • 6. 12.55 - 13.40
  • 7. 13.50 - 14.35
  • 8. 14.45 - 15.30